Monday, March 26, 2012

GIMNASTIK ARTISTIK : PEMANTAUAN & CONTROL TESTING PLN GIMNASTIK, SEKINCHAN





  1. TARIKH : 22HB MAC 2012 ( KHAMIS )
  2. MASA : 3.00 - 5.00 PETANG
  3. TEMPAT : DEWAN SJKC YOKE KUAN, SEKINCHAN.
  4. KEHADIRAN :
- JIA YONG LI ( JLN )
- TEE CHAI GUAN ( JPM )
- 12 ATLET LELAKI

5. LATIHAN : Tiada latihan dijalankan pada hari ini (22hb Mac 2012 ) kerana semua atlet dan jurulatih terlibat dengan program 'control testing' anjuran bersama pihak persatuan.

6. UJIAN : Antara ujian yang dijalankan ialah ujian 'thire flexibility, fizikal dan kemahiran asas bagi semua keenam apparatus.

7. KECEDERAAN : Tiada

8. PERTANDINGAN : Seramai 3 orang atlet dari PLN ini telah menyertai Kejohanan MSSM 2012, Kelantan pada 12 - 16 Mac 2012.

9. PERALATAN : Setakat ini, semua peralatan yang terdapat di PLN ini berada dalam keadaan naik. Pada sesi pemantauan yang lalu ( 7hb Mac 2012 ) pembekalan 'magnesium powder' telah di terima daripada encik Megat sebanyak 40 kotak.

10. PROGRAM BINAAN : Tiada setakat bulan Mac 2012.

11. ULASAN :
i ) Peralatan di PLN ini berada dalam keadaan baik dan mencukupi setakat ini. Tetapi keadaan bangunan pusat latihan sahaja yang tidak mengizinkan. Sebahagian bumbung bangunan ( stor ) didapati rosak akibat serangan anai-anai.

ii ) Menerusi pemantauan, didapati ada 3 orang atlet yang tidak tersenarai dalam program Pelapis turut serta dalam program control testing ini. Menurut jurulatih, ketiga-tiga mereka ini tidak/belum didaftarkan lagi memandangkan belum mencapai standard yang dikehendaki oleh jurulatih.

iii ) Perbincangan susulan bersama jurulatih telah dibuat bagi mengadakan program TID sukan ini sekitar bulan April atau Mei 2012.




Sekian, terima kasih.

Laporan di sediakan oleh :


SUHANA SUHAILI
PPN USPTN SELANGOR
Sukan Gimnastik

No comments:

Post a Comment