Saturday, October 25, 2014

TID TERJUN SRJKC SUBANG



Tarikh : 25hb Nov 2014
Tempat : SRJKC SUBANG
Masa : 3.00 ptg

Pada tahun TID Terjun telah melibatkan pelajar tahun satu SRJKC Subang. Seperti tahun-tahun yang lepas USPTN Selangor akan bekerjasama bersama pihak persatuan dan MSNS akan mengadakan TID di sekolah yang terpilih. Untuk tahun ini kami telah memilih SRJKC Subang untuk pencarian bakat baru dalam sukan terjun. Berkemungkinan ada beberapa buah sekolah yang lain juga akan kami pilih untuk TID Terjun pada tahun ini.

Dengan kerjasama dari pihak sekolah kami telah memilih secara rawak seramai 101 orang pelajar tahun satu untuk ditawarkan ke sesi pemilihan kedua di Pusat Akuatik Darul Ehsan pada bulan November ini. 

Pendekatan yang kami laksanakan di sini adalah dimana jurulatih akan melihat bentuk tubuh pelajar ini secara rawak, melihat keadaan kaki pelajar dan ketinggian pelajar. Ini adalah kaedah yang digunakan oleh jurulatih dari China bagi memilih atlet terjun sebelum di latih untuk menjadi penerjun.

Kami akan membuat satu lagi sesi pemilihan di pusat akuatik darul ehsan dimana kami akan menerangkan objektif program Pelapis kepada atlet yang  dan juga ibu bapa khasnya agar mereka paham akan hala tuju program Pelapis.

Abd Latif Arshad
PPN Selangor

No comments:

Post a Comment