Monday, March 31, 2014

TENPIN BOLING : UJIAN KECERGASAN SIRI 1/2014

TARIKH   :  27hb MAC 2014 ( KHAMIS )
TEMPAT  :  KOMPLEKS SUKAN SUKSES, SEKSYEN 6 SHAH ALAM SELANGOR
MASA      : 8.45 PAGI - 12.30 TENGAH HARI
KEHADIRAN  : 9 ORANG ATLET , 4 ORANG STAF UNIT SAINS SUKAN MSNS, JURULATIH
                           DAN PPN.


                           












Seramai 9 orang atlet menghadiri ujian kecergasan ini. Tidak semua atlet dapat hadir memandangkan ada sebahagian daripada mereka yang balik ke kampung sempena cuti sekolah. Program ini bermula tepat jam 9.00 pagi dengan atlet membuat pemanasan badan dan joging mengelilingi pejabat Unit Sains Sukan Dan Kejurulatihan sebanyak 2 pusingan.

Sebelum program bermula, sesi taklimat telah disampaikan oleh Encik Satesh A/L Suriyamurthy Fisioterapi dari Majlis Sukan Negeri Selangor. Beliau dibantu oleh 3 orang pelajar praktikal bagi mengendalikan ujian kecergasan ini.

Seperti kebiasaanya, ujian asas telah diberikan kepada semua atlet ini merangkumi elemen sit and reach, 1 minute push up, 1 minute sit up, vertical jump, Standing Broad Jump dan akhir sekali ujian Shuttle Run. Kami berpeluang bergambar bersama dengan atlet dari suka taekwondo yang sedang menjalani sesi akhir latihan program kem mereka di dewan tempur.

Sebelum bersurai, jurulatih Encik Azmeer Nizam Abd Rahman memaklumkan kepada semua atlet agar dapat turun ke sesi latihan pada sebelah malamnya bagi mencuba 'oiling pattern' yang akan di sediakan sempena Kejohanan Tenpin Boling Tertutup Selangor yang akan di adakan pada 29hb & 30hb Mac 2014 bertempat di Ampang Superbowl Summit USJ, Subang.

Sekian, untuk laporan

SUHANA SUHAILI
PPN USPTN SELANGOR
Sukan Memanah, Pelayaran, Tenpin Boling dan Taekwondo

No comments:

Post a Comment