Sunday, May 29, 2011

PEMANTAUAN SUKAN BADMINTON ( MEI )

TARIKH : 29HB MEI 2011 ( AHAD )
TEMPAT : DEWAN SUKAN PANDAMARAN, KLANG SELANGOR
MASA : 11.30 PAGI - 1.30 PETANG






Cuti persekolahan telah pun bermula, namun begitu program latihan badminton tetap dijalankan bagi satu lagi pusat latihan sukan badminton Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Selangor yang bertempat di daerah Klang. Seramai 14 orang atlit hadir ke sesi latihan yang dikendalikan oleh jurulatih sambilan, Encik Abd Rani Nasir.

Menerusi perjumpaan saya bersama dengan jurulatih, beliau memaklumkan terdapat 3 orang atlit yang baru sahaja menyertai program. Ianya dapat dilihat menerusi pemerhatian saya, ketiga-tiga atlit yang dimaksudkan sedang dilatih latihan asas sukan ini. Tumpuan jurulatih lebih kepada atlit yang berumur dibawah 12 tahun, manakala mereka yang berumur 14 tahun keatas menjalani latihan sesama mereka dan dipantau sekali sekala oleh jurulatih semasa latihan dijalankan.

Untuk makluman, di Dewan Sukan Pandamaran Klang inilah pernah dijalankan Klinik Sukan Badminton pada tahun 2009 dan kini sedang berkira-kira untuk mengadakan mini kejohanan badminton di dewan yang sama. Walaubagaimanapun, semuanya masih dalam perbincangan dan jika tiada masalah, InsyaAllah mini kejohanan boleh diadakan di lokasi ini.




Laporan disediakan oleh :

SUHANA SUHAILI
PPN USPTN SELANGOR
Sukan Badminton & Gimnastik

No comments:

Post a Comment