Friday, May 11, 2012

GIMNASTIK ARTISTIK :PEMANTAUAN PUSAT LATIHAN SUKAN GIMNASTIK ARTISTIK

TARIKH  : 8HB MEI 2012 ( SELASA )
MASA     : 7.40 - 8.40 MALAM
TEMPAT : DEWAN GIMNASTIK ARTISTIK ,PUSAT SUKAN SEKSYEN 6, SHAH ALAM.
KEHADIRAN : 2 ORANG GIMNAS & JURULATIH, CIK CHEONG SEE TENG.





LATIHAN
- Beam, Bar, Strength
- Bar Element
- Beam Acrobatic
- Fokus Element

UJIAN
- Tiada.

KECEDERAAN
- Atlet, Low Qie Ling sedang dalam proses untuk pulih dari kecederaan yang dialami beliau  sebelum ini. Menurut jurulatih,, latihan ringan diberikan kepada gimnas ini memandangkan kecederaan  belum 100% pulih. Semasa pemantauan, kelihatan gimnas ini tetap bersemangat menjalani latihan.

PERTANDINGAN
- Tiada buat masa ini. Atlet haya menjalani latihan  sebagai persiapan  untuk menyertai kejohanan kelak setelah mereka ini tidak mnyertai Kejohanan Gimnastik Artistik Sportexcel 1/2012 yang telah di adakan pada 21-22 April yang lalu.

PERALATAN
- Bahagian pit di pusat latihan ini telah boleh  digunakan  setelah beberapa bulan dalam proses pembaikan oleh pihak  Persatuan Gimnastik Amatur Selangor ( SAGA ) dan pihak MSN Selangor

PROGRAM BINAAN
-Tiada buat masa ini.

ULASAN 
-  Pada asalnya, latihan yang dijalankan adalah pada hari Selasa  dan khamis (malam) turut dihadiri oleh atlet junir, tetapi  menurut jurulatih, beliau merombak jadual itu dengan menetapkan sesi latihan di sebelah padai pada setiap hari rabu bagi atlet junior dan sebelah malam pula adalah bagi atlet senior. Ini adalah kerana beliau mengatakan agar dapat lebih fokus pada latihan atlet.

- Untuk makluman, seramai 7 orang gimnas telah menyertai Kejohanan Hibiscus Cup bagi sukan artistik pada 28 -29hb April 2012 bertempat di MSN Bukit Jalil.

- Latihan jurulatih Cik Cheong See Teng turut dibantu sekali sekalai oleh jurulatih kelab iaitu Encik Onn Kwang Tung.

Laporan disediakan oleh,

SUHANA SUHAILI
PPN UPSTN SELANGOR
Sukan Gimnastik Artistik

No comments:

Post a Comment