Friday, May 11, 2012

PEMANTAUAN PUSAT LATIHAN SUKAN GIMRAMA

TARIKH  : 8HBMEI 2012 ( SELASA )
MASA     : 9.00 - 10.30 PAGI
TEMPAT : DEWAN SJKC SERDANG BARU 2, SRI KEMBANGAN SELANGOR
KEHADIRAN : 5 ORANG GIMNAS & JURULATIH : CIK THYE CHEE KIAT.






LATIHAN
- Upgrading skills to another grade
- Fitness

UJIAN
- Tiada

KECEDERAAN
- Tiada

PERTANDINGAN
- Seramai 7 orang gimnas Pelapis Negeri telah menyertai Kejohanan Hibiscus Cup 2012 anjuran pihak Persatuan Gimnastik Amatur Selangor ( SAGA ) yang telah di adakan pada 28-29 April 2012 bertempat di MSN Bukit Jalil.

PERALATAN 
- Underlay Carpet didapati ada yang telah koyak. Faktor pada kerosakan ini berkemungkinan kerana ianya kerap di gulung dan dibuka ( tidak terletak secara permanent di tempat latihan )

ULASAN
- Memandangkan pertandingan bgai sukan gimrama tidak di adakan semasa Kejohana Remaja Kebangsaan, Pahang 2012, 7 orang gimnas dari program Pelapis telah didaftarkan bagi menyertai Kejohanan Hibiscus Cup 2012 anjuran SAGA  hanya bagi melepasi gred semasa. Berdasarkan keputusan di kejohanan tersebut, kesemua 6 orang gimnas telahlulus gred masing-masing dan hanya seorang sahaja atlet gagal melepasi gred beliau.

- 6 orang gimnas dari Program Pelapis juga telah menyertai Kejohanan Gimrama Sportexcel 1/2012 yang telah di adakan pada 21-22 April 2012 bertempat di MSN Bukit Jalil.

- Kini, kesemua gimnas Pelapis Negeri sedang dalam fasa latihan  untuk gred setrusnya  sebagai persiapan bagi menghadapi kejohanan yang akan di adakan kelak.

- Keadaan pusat latihan agak bising dengan kerja penyelenggaraan bangunan oleh pihak sekolah.

Laporan di sediakan oleh :

SUHANA SUHAILI
PPN USPTN SELANGOR
Sukan Gimnastik Gimrama

1 comment: