Friday, May 11, 2012

TENPIN BOLING :PEMANTAUAN PUSAT LATIHAN SUKAN TENPIN BOLING

TARIKH  : 8HB MEI 2012 ( SELASA )
MASA     : 8.45 - 10.15 MALAM
TEMPAT : SHALIN'S@SPACE U8, TTDI SHAH ALAM SELANGOR
KEHADIRAN : 10 ATLET LELAKI, 2 ATLET WANITA DAN JURULATIH : EN.ALIHANAFIAH.




LATIHAN
- One step drill, 2 step drill & 5 step drills
- Target practice for pin 10 & 7
- Target adjustment
- Stability exercise & foul line

UJIAN
-Tiada buat masa ini.

KECEDERAAN
- Tiada

PERTANDINGAN
- Sebahagian atlet menyertai Kejohanan Tenpin Bowling Terbuka Malaysia yang di adakan pada  6-12hb Mei 2012 bertempat di Sunway Megalanes, Subang Jaya Selangor.

- Atlet yang bernama  Syahmie Azman telah memenangi acara Boys Graded dengan average 208 sementara atlet Muhammad Naim Bin Hashim mendapat tempat keempat dengan averaga 198.

- Atlet yang selebihnya menjalani persiapan latihan bagi menghadapi Kejohanan  Sportexcel Junior Circuit Pahang Leg  pada 25-27 Mei 2012.

PERALATAN
- Tiada sebarang masalah dari segi peralatan kerana seperti kebiasaanya , atlet akan membawa bola masing-masing semasa menghadiri latihan.

PROGRAM BINAAN
- Tiada perancangan dalam masa terdekat  untuk mengadakan program binaan memandangkan jadual Kejohanan   pada waktu ini masih lagi padat.

ULASAN
- Secara keseluruhan , komitmen atlet yang hadir ke sesi latihan boleh dikatakan memuaskan. Antara faktor adalah kerana  kejohanan Sportexcel bagi Pahang Leg akan di adakan pada bulan ini dan atlet merasakan perlu membuat persiapan latihan yang lebih bagi kejohanan tersebut.

- Masa latihan adalah dengan atlet-atlet SUKMA negeri SAelangor iaitu pada setiap hari Selasa dan Khamis, membolehkan atlet Pelapis Negeri ini mempelajari sama latihan yang diberikan oleh Puan Shalin kepada atlet skuad SUKMA.

Laporan disediakan oleh,

SUHANA SUHAILI
PPN USPTN SELANGOR
Sukan Tenpin Bowling

No comments:

Post a Comment