Monday, December 26, 2011

TENPIN BOLING :BENGKEL SUKAN TENPIN BOLING USPTN SELANGOR 2011

TARIKH : 26HB DISEMBER 2011 ( ISNIN )
TEMPAT : BILIK MESYUARAT SUKSES, MSN SELANGOR.
MASA : 9.00 PAGI HINGGA 3.30 PETANG



Bengkel Sukan Tenpin Boling USPTN Selangor ini telah diadakan buat julung kali pada tahun 2011 ini dan melibatkan seramai 20 orang atlet sukan tenpin boling Negeri Selangor. Objektif utama bengkel ini di adakan adalah untuk memberi peluang kepada semua atlet menimba sebanyak ilmu pengetahuan berkenaan sukan tenpin boling disamping berkongsi pendapat serta idea bersama rakan atlet yang lain.

2012, menyaksikan temasya Sukan Malaysia bakal mengambil tempat dan majoriti daripada peserta bengkel ini adalah antara atlet yang bakal beraksi di kejohanan SUKMA itu nanti. Sesi pagi telah dikendalikan oleh Encik Azidi Ameran, jurulatih Pelapis Kebangsaan, Majlis Sukan Negara. Beliau dalam sesi penyampaianya telah menekankan aspek teknikal dalam permainan sukan tenpin boling. Antara lain yang dikongsi oleh jurulatih ini adalah beberapa aspek penting yang wajib diketahui sebagai seorang pemain boling.

Seusai masa rehat dan makan tengahari, sesi petang mengambil tempat di mana Puan Shalin Zulkifli , jurulatih sukan tenpin boling MSN Selangor,telah menyampaikan sesi motivasi dan latihan mental kepada semua atlet. Beliau antara lain dalam penyampaianya menekankan beberapa elemen yang sangat penting untuk seseorang atlet bergelar juara.

Secara keseluruhan, peluang atlet dapat berkongsi pendapat bersama dua penyampai ini dilihat amat berharga dimana mereka dapat mengetahui tips dari bekas pemain boling terkemuka negara.

Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam bengkel ini :)

Laporan disediakan oleh :

SUHANA SUHAILI
PPN USPTN SELANGOR
Sukan Gimnastik & Tenpin Boling

No comments:

Post a Comment